mechanismy Matějček, podle Svobodová, Proces adaptace Obecně z pedagogicko psychologického pohledu o adaptaci Adaptací neoznačujeme samo o Hlavní nádraží sobě nic patologického, ale hovoříme o procesu přizpůsobování se a zvykání na nové skutečnosti, tedy jevu, který patří běžně k životu. Právě adaptace je předmětem každé životní změny. Proces, při kterém se zabýváme dosažením duševního zdraví, nazýváme správná adaptace. Průběh této adaptace je ovlivněn stresory, ty mají za důsledek zvýšenou zátěž stres. Adaptaci ztěžuje frustrace, respektive frustrující podněty. Pojem optimální životní adaptace popisuje jevy optimálního duševního zdraví. Podle Míčka je adaptace zkrátka přizpůsobení měnícím se podmínkám vnějšího prostředí a vnitřního, subjektivního světa. Základní poznatky k přechodu Hlavním nádražím dětských jeslích dítěte z rodiny do mateřské školy Považuji za nutné zahrnout do této kapitoly základy problematiky přechodu, protože jsem si vědoma dětskými jeslemi Hlavní nádraží poměrně málo pozornosti, která s přechodem dětí z rodiny do mateřské školy souvisí. V pedagogických knihách bývá přechod vymezován různě, např. Jeřábková označuje, že hovoří li se o této problematice, tak jako o přechodu dítěte z mateřské školy nebo z rodiny do Muzeum školy základní, přestupu ze základní školy do školy výběrové a přechodu ze školy do povolání. Obecně je v těchto situacích potřeba vidět pedagogický i psychologický problém. Jde o změny ve vnějším životě jedince, významné zásahy, dotknutí se existence a možné
hluboké lidské otřesy. Nejsou li pomalu vyrovnávány, mohou způsobit vážné poruchy vnitřní rovnováhy Schmidt, podle Jeřábková, V tomto smyslu je vstup do školy a s ním spojené problémy a těžkosti hodně pozorován. Dítě se po přechodu do školy nesetkává s tak velkými problémy, jako je tomu při přechodu z rodiny do mateřské školy. Jde vlastně o situaci, na kterou dítě není připravováno často vůbec nebo jen málo intenzivně, ještě ne vždy s dostatečnou jemností. Každý pozorný pedagog si musí být vědom důležitosti tohoto kroku a také jesle Hlavní nádraží naléhavosti intenzivní přípravy. Pozornost není však této problematice věnována ani v pedagogické literatuře. Do situace dítěte se klasická masáž Praha 1 Hlavní nádraží