letech století získala data o dětské hře v šesti kulturách. Jako důležité se ukázalo například to, zda rodiče dávají přednost práci jesle Nové Město či hře nebo zda mají děti volnost při exploraci. Jako nezanedbatelný se ukázal vliv dospělých také při utváření modelu, na základě kterého si mohou děti zkoušet role dospělých a učit se konstruktivní hře. Přestože jsou interakce mezi rodičem a dítětem velmi závislé na kultuře, hra dětí ve skupině se jeví jako poměrně univerzální Harris, Výzkumný zájem o dětskou hru se začal objevovat ve větší míře až v polovině století. Například Herbert Spencer vypracoval teorii hry, která byla postavena na metafoře dítěte zbavujícího se přebytečné energie, které bylo přirovnáváno ke stroji upouštějícímu páru. Podle něj se hra vyvinula právě u člověka, protože ten na rozdíl od jiných živočišných druhů nepotřeboval tolik energie na shánění obživy. Dalším významným teoretikem v oblasti hry byl G. S. Hall, který dětskou hru chápe jako rekapitulaci vývoje lidstva Millarová, Sigmund Freud a jeho dcera Anna považovali za hlavní význam dětské jesličky Novém Městě hry emoční benefit, konkrétně snížení úzkosti. Hra poskytne dítěti možnost vyjádřit své negativní pocity bez toho, aby za to bylo Národní třída potrestáno. Kognitivně orientovaní psychologové pak vyzdvihují zejména kladný vliv dětské hry na vývoj intelektových schopností Hughes, Muzeum Mezi ně patřil zejména Jean Piaget, který rozdělil dětskou hru na tři základní kategorie. Pro děti do dvou let je typická hra, při které
se věnují zejména poznávání svého fyzického okolí, tento typ hry bývá označován nejčastěji jako hra senzomotorická. V období po druhém roce se rozvíjí symbolická hra, která se pak stává více variabilní o další čtyři roky později. Od šestého roku se začíná objevovat hra s pravidly, přičemž podmínkou pro její rozvinutí je schopnost pochopit abstraktní pojmy zahrnující pravidla sdílená s ostatními dětmi. Jiní výzkumníci pak později přidali k těmto třem kategoriím ještě konstruktivní hru, která zahrnuje například stavění si z kostek nebo vytváření něčeho nového Lindon, Zatímco Piaget stanoval jednotlivé typy her na základě kognitivní perspektivy, I.P.Pavlova Parten cit. dle Goelman, Jacobs, zdůraznil sociální hledisko a definoval tři kategorie sociální hry a tři kategorie hry nesociální. Do jazyková škola nejblíže Prahy 2 Nového Města