být zvládány silné emoce a stres Niesel, Griebel, Podle Niesel, Griebel můžeme zátěže a šance spojené s přechody chápat jako zhuštěné Vltavská nároky vývoje. Zařazení do určitých vzdělávacích a pečovatelských systémů má vliv na změny v dětském životě, kterými mohou Florenc přechody začínat. Určení dalšího směru svého života, ne biologické a sociální charakteristiky událostí, je podstatný rozdíl mezi jesle Vltavská přechody v dětském a dospělém věku. Zvládnutí přechodu má vliv na další vývoj dětí. Zklidněním úzkostlivých dětí se zaobírá Sally Lee která vyzdvihuje předvídatelnost každodenní rutiny. V souladu s tím nabízí různé taktiky. Např. rodiče s dítětem mají vstát brzy, aby nešlo po ráno o honičku. O dětech, které přecházejí do mateřské školy z jeslí, se předpokládá, že jim nečiní tento soukromé jesle Vltavské přestup potíží. Potíže s nástupem do mateřské školy nebývají většího rázu, jak označili Ladislav Srp, Jaroslava Syrovátková ani u dětí z rodin. Objevuje se jen po několika dnech prvotního nadšení jistá nechuť pokračovat v návštěvě, ale ta brzy opět zmizí. Nová data související s touto problematikou bohužel nemáme, proto používám informace ze starších zdrojů. Nutnost přípravy všech zúčastněných na přechodnou situaci Za mírou problémů, které doléhají na dítě při přechodu, a způsobem jejich překonávání je míra uskutečněné předběžné přípravy. Ze dne na den jí není možné uskutečnit. Tato příprava znamená přípravu postupnou, v niž dítě
musí být aktivně zapojeno i mít možnost poznávat postupně novou instituci. Přechod pro dítě se stává snazším tehdy, je li na jeho příchod připravena také příslušná skupina Jeřábková, Dítě správně připravené na vstup do mateřské školy se přizpůsobuje snadno Křižíkova dobře vedenému kolektivu. Záleží hodně na prvním dojmu, což znamená, který škola učiní na dítě při vstupu Srp, Syrovátková, Při