druhého roku tyto typy her postupně mizí a objevuje se spíše hra kooperativní. Jiné dělení pak nabízí například Smith a Gosso kteří soukromými jeslemi Střížkově rozlišují následující typy her. Pro sociální nepředvídatelnou hru je typická radost z reakce druhého, patří sem například napodobování. Dalším typem je senzomotorická hra, založená na manipulaci s objekty nebo s vlastním tělem. Podstatou této hry je senzomotorická aktivita, například sání objektů nebo Na tomto principu je založena také psychoanalyticky orientovaná terapie zaměřená na malé děti např. viz Pthe, Cleve, částí vlastního těla. Další kategorie je založená na manipulaci s předmětem, která ve velké míře zahrnuje konstruktivní hru, kdy si děti staví z lega, skládají kostky, puzzle, atd. U starších dětí se pak objevuje i hra založená na Ládví jazyku, kdy si děti hrají se slovy, různě je pozměňují či rýmují. Běhání, skákání apod. jsou zde řazeny pod kategorii fyzické Praha 18 aktivní hry. Dalším typem je fantazijní hra nebo hra na jako, která je charakteristická použitím předmětů v jiném významu, než jaký je jejich primární účel. Např. když se z kousku papíru stane vstupenka do divadla nebo do vesmírné lodi. Komplexnější verze fantazijní hry soukromých jeslí Střížkova je sociodramatická hra, která zahrnuje již různé role a musí se jí účastnit více dětí. Lindon považuje za chybné přesvědčení některých odborníků, že batolata si spolu neumí hrát. Uznává, že paralelní a solitérní hrou stráví více času než starší děti, ale
i batolata jsou schopna hrát si spolu, i když tato hra má poněkud odlišnou podobu než u dětí starších. Výzkumná pozornost je věnována Vysočanská také rozdílům ve hře mezi chlapci a děvčaty Lever, Lever, Eder, Hallinan, Goldberg, Lewis, Existují dvě základní vysvětlení existence Střížkov soukromé jesličky těchto rozdílů. To první považuje za zásadní vlivy kultury, očekávání plynoucí ze sociální role, přání a instrukce rodičů. To druhé pak pracuje s rozdílnou biologickou podstatou, zejména s hormonální odlišností, která může mít na podobu dětské hry vliv Hughes, jesle Střížkov Hra je nejčastěji zkoumána pomocí pozorování v přirozeném prostředí Smith, Gosso, a zkoumá se také vliv přítomnosti rodičů nebo vrstevníků na podobu dětské hry. Např. devatenáctiměsíční batolata byla pozorována v průběhu volné hry za přítomnosti vrstevníka. V přítomnosti vrstevníka se častěji objevovala hra s hračkami na vyšší úrovni, než pokud vrstevníci přítomni nebyli. Častěji se také Českomoravská objevovalo napodobování a nabízení hraček v přítomnosti vrstevníka, než když s dětmi byla matka. Výzkumníci z těchto zjištění vyvozují důležitost vrstevnické skupiny už v batolecím období Rubenstein, Howes, Obdobným způsobem byla zkoumána hra u batolat v různých situacích a dítě s matkou, b dítě samo, c matka, dítě a vrstevník, d dítě a vrstevník. Ukázalo se, že chlapci se věnovali kreativní