nejčastěji se tyto interakce týkají hraček. Belsky a Most nezaznamenali žádný výskyt napodobování před dvanáctým měsícem věku. jesle Žižkov Ukazuje se, že napodobování se začíná objevovat až kolem dvou let Parker, Rubin, Erath, Wojslawowicz, Buskirk, Jiní výzkumníci dokumentují výskyt vzájemného vrstevnického napodobování už od šestnáctého měsíce, ale ve shodě se zmíněnými autory potvrzují zřetelný nárůst jejich frekvence právě v průběhu druhého roku Eckerman, Davis, Didow, Bylo také zjištěno, že batolata častěji napodobují vrstevníky, než soukromé jesličky Žižkov starší sourozence nebo dospělé Hanna, Melzoff, Vzájemné napodobování může být chápáno jako předstupeň pravých sociálních interakcí Rubin, Bukowski, Parker, Od osmnáctého měsíce do tří let se aktivita dětí stává více sociálně orientovaná a kooperativní Parker, Rubin, Pražačka Erath, Wojslawowicz, Buskirk, Poměrně velká výzkumná pozornost se věnuje také srovnáváním interakcí dětí s vrstevníky a s pečovateli. Například Finkelstein, Dent, Gallacher a Ramey pozorovali děti ve věku deset a čtyřiadvacet měsíců. Ty desetiměsíční strávily v interakci s dospělou pečující osobou více než čtyřicet procent času, zatímco s vrstevníky pouze šest. Dvouleté děti stále vyhledávají hru častěji s dospělým než s vrstevníkem, ale poměr se již poněkud změnil ku Obdobné výsledky přinesl i další výzkum Deynoot Schaub, Olšany Riksen Walraven, kde byly pozorovány při volné hře děti ve věku až měsíců, přičemž se ukázalo, že stráví více času s dospělým
pečovatelem než se svými vrstevníky. Zatímco většina interakcí s pečovatelem byla pozitivní, s vrstevníky jich přibližně polovina byla negativních. Míra negativních interakcí s pečovateli pak mezi a měsícem vzrostla, počet pozitivních však zůstal nezměněn. Ve věku soukromých jeslí Žižkově měsíců nadále převažují interakce s pečovateli, ale co se týče interakcí s vrstevníky, již převládají pozitivní reakce. Předpoklad, že sociální orientace na vrstevníky je extrémně citlivá na přítomnostnepřítomnost dospělé osoby, se projevil i ve studii Legendreho a Invalidovna Munchenbachové Výsledky jejich studie však ukázaly, že během volné hry jsou děti ve většině případů v úzké spolupráci s vrstevníky a pohybují se v jejich blízkosti, a to i v situaci, kdy je přítomna dospělá osoba. Pokud je dospělá osoba přítomna, pak děti mají mezi sebou jesle Žižkov méně interakcí, než pokud jsou v místnosti samy nebo je dospělá osoba vzdálena obdobné výsledky přinesla i studie J. Rubensteinové a C. Želivského Howesové, Výzkumníci se také zaměřují na otázku, jakou roli hraje v sociálních interakcích věk a pohlaví, a od kdy jsou tyto atributy dětské plavání nedaleko Prahy 3 Žižkova