děti pořizovala v osmadvaceti a devětadvaceti letech, tak pocit, že s nimi budu půl roku doma, tak to je o ničemkdyž je tak sleduji, tak od Kocandou dětské jesle dvou do těch tří let se člověk opravdu vyhrabe z takových miminkovských věcí, z toho kojení, z prvních psychických problémů s tím dítětem. Že opravdu od dvou do tří začíná opravdu to pěkný období, kdy se dá to dítě užít a začíná ta komunikace, myslím si, že dětských jeslích Kocandě pro psychický vývoj dítě potřebuje matku úplně stejně jako pro ten fyzický. Já si myslím, že ty tři roky, to je opravdu taková první hranice oddělovat dítě od matky každý den na osm a půl hodiny. Shrnutí Maminky vidí nedostatek možností hlídání dětí do tří let Kocanda Maminky si však myslí, že tyto služby by využívaly hlavně ženy, které se kvůli své profesi musí brzy vrátit do práce Maminky samy si Osnice chtějí své děti užít a do práce nespěchají. Axiální kódování Axiální kódování je soubor postupů, pomocí nichž jsou údaje po otevřeném kódování znovu uspořádány novým způsobem, prostřednictvím vytváření spojení mezi kategoriemi. To se činí v duchu kódovacího paradigmatu, které zahrnuje podmiňující vlivy, kontext, strategie jednání a následky. Strauss, Corbinová, s. Paradigmatický model a jeho části podle Strausse a Corbinové Příčinné podmínky události, případy a dění, které vedou k výskytu nebo vzniku nějakého jevu. Jev ústřední myšlenka, událost, dění nebo případ. Kontext konkrétní soubor vlastností, které jevu náleží. Představuje
konkrétní soubor podmínek, za nichž jsou uplatňovány strategie jednání nebo interakce. Intervenující podmínky strukturní podmínky související se strategiemi jednání nebo interakce, které jevu náleží. Strategie jednání a interakce strategie vyvinuté ke zvládání, Zdiměřice ovládání, vykonávání nebo reagování na jev Následky následky nebo výsledky jednání a interakce Strauss, Corbinová, s. Podobný paradigmatický model jsem vytvořila i z výpovědí maminek na následující stránce. Zaoblený obdélník Příčinné podmínky Ženy si doma připadají v izolaci a potřebují kontakt s lidmi Ženy mají často pocit, že jejich výchova je špatná Děti potřebují kontakt s vrstevníky jesle Kocanda Závěrečná interpretace Pokud se vrátím k výzkumnému cíli, který jsem si na počátku vytyčila, analýzou výpovědí informantek jsem dospěla k následujícímu závěru. Maminky na mateřské dovolené, se kterými jsem měla možnost mluvit, chodí do mateřského centra jednak kvůli sobě, ale také kvůli dětem. Maminkám mateřské centrum přináší možnost vyjít z izolace domova, možnost zajímavých činností se svými dětmi a také skupinu lidí se stejnými životními problémy. Dětem první kontakty s vrstevníky a nové podněty. Mateřská dovolená se