Bukowki, Parker, Přibližně od dvou let pak začínají projevovat preferenci dětí stejného pohlaví. Frekvence sociálních interakcí může jesle Běchovice být ovlivněna také počtem hraček, které mají k dispozici. Jak se ukázalo ve výzkumu Vandellové, Wilsonové a Buchananové v němž bylo u Praha 20 dětí zaznamenáno větší množství déletrvajících interakcí, pokud nebyly v místnosti žádné hračky. Obdobné výsledky pak přináší i studie Eckermanové a Whatleyové které pozorovaly volnou hru u batolat v přítomnosti a nepřítomnosti hraček. V případě absence hraček se děti na sebe častěji usmívaly, gestikulovaly a napodobovaly se. Naopak pokud měly hračky k dispozici, věnovaly se spíše paralelní hře, případně se jejich interakce zaměřily na hračky, například jejich získání od jiného dítěte. V souhrnu řečeno, děti v batolecím věku dovedou a koordinovat své chování s hrou svého sociálního partnera b imitovat činnost a být si vědomy toho, že jsou napodobovány jinými c pozorovat vrstevníky, očekávat jejich reakce d vzít v úvahu charakteristiky svého sociálního partnera. Na závěr je třeba zmínit Chvaly metodologickou poznámku k pozorování jakýchkoliv sociálních interakcí. Pozorovatel by měl zohlednit skutečnost, že interakce, které aktuálně pozoruje, jsou ovlivněny vztahy a událostmi z minulosti. Tyto interakce mohou mít tedy svou vnitřní logiku, pro pozorovatele ovšem jesle Běchovice nepostižitelnou Rubin, Bukowski, Parker, Sociální kompetence Williamsová, Ontai a Mastergeorgeová se zabývaly konceptualizací pojmu sociální
kompetence u kojenců a batolat. V rámci této studie byla provedena explorační faktorová analýza, jejíž výsledky lze použít při hodnocení Běchovice soukromými jeslemi kojenců a batolat. Z výsledků vyplynuly tři základní kategorie a sociabilita vůči vrstevníkům na ostatní se směje, iniciuje hru se svými Faktorová analýza i v dalších výzkumech ukazuje, že sociální kompetence je multifaktoriální koncept Masten, Coatsworth, Neemann, Gest, Tellegen, Garmezy, vrstevníky, když je iniciátorem hry někdo jiný, tak nabídku na spolupráci přijímá a účastní se her s ostatními, Praha 21 napodobuje své vrstevníky a bere si od nich nabízené hračky b aktivní odmítání vrstevníků odmítnutí nabídky vrstevníka ke hře, Jahodnice otočení se zády nebo odcházení od ostatních dětí, odmítání jakékoliv aktivity s druhými dětmi a c pasivní vyhnutí se raději ostatní pozorují, než aby se zapojily do společné hry, chovají se, jako kdyby si nevšimly, že je někdo vyzývá ke společné hře, brečí nebo se soukromými školkami Praha 9 Běchovice