předchází sociální interakci. Jelikož se domníváme, že sociální interakce budou častější u dětí z jeslí, předpokládáme proto i Bulovka častější výskyt sociálních nabídek. H Sociální nabídka se vyskytuje častěji u batolat z kojeneckých ústavů než u dětí z rodin. Libni soukromé jesličky Předpoklad častějšího výskytu sociální nabídky odvozujeme od pozorování Anny Freudové která zaznamenala, že děti z kojeneckých ústavů často zachází s druhými jako s hračkami nebo obecně jako s neživými předměty. Domníváme se, že toto chování by případně mohlo být zařazeno právě do této kategorie. Například Millarová uvádí, že pozornost dítěte přitahuje cokoliv nového a hlasitého, což v tomto ohledu mohou vrstevníci pro děti z rodin představovat. H Sociální interakce se vyskytuje nejčastěji u batolat z jeslí, následně u batolat z kojeneckých ústavu a nejméně často u batolat z rodin. Nejprve se podíváme na důvody, proč předpokládáme nejčastější výskyt sociálních interakcí právě u dětí z jeslí. Jedním z hlavních důvodů je výzkumné zjištění, že pobyt mezi vrstevníky a napodobování jejich chování vede k integrování a rozvíjení sociálních dovedností a ke komunikaci s ostatními Hanna, Melztoff, obecně zkušenost s dětských jeslích Libní vrstevníky můžeme považovat za zdroj sociálních kompetencí Fabes, Hanis, Martin, Zkušenost s vrstevníky mají i děti z kojeneckých ústavů. Jak navíc uvádí Freudová dítě z kojeneckého ústavu se musí stát sociálním ještě ve věku, kdy je normální být nesociální. Vychovatelna
Dále se podle stejné autorky v kojeneckých ústavech objevuje zvýšená míra agresivity, jelikož mají děti více důvodů a příležitostí k žárlivosti, zejména při hledání náhradní mateřské osoby. Přesto u nich předpokládáme méně častý výskyt sociálních interakcí než jesle Libeň u dětí z jeslí. K této hypotéze nás dovedla výzkumná zjištění, která ukazují, že děti jsou opožděné ve svém vývoji, přičemž Palmovka řeč Damborká, i lokomoce Rubin, Bukowski, Parker, souvisí se sociálními kompetencemi. Navíc se ukazuje, že jsou děti z kojeneckých ústavů obecně opožděny i v oblasti sociálního chování Damborská, Jak bylo podrobně rozepsáno v teoretické části, sociální interakce jsou již