věnujících se vývoji hry v raném dětském věku je jistě patrný akcent na Piagetovu teorii, která se asi nejpodrobněji zabývá spojením jesle Michle hry s vývojem jedince zvláště rozumovým a jejíž vliv nacházíme ve většině odborných pracích zabývajících se vývojem jedince a vývojem hry. Význam hry Hra je převládající činností dětského věku. Zřejmě tedy není zbytečná, píše ve své knize Rodiče a děti dětským jeslím Michli Zdeněk Matějček s. Nezbývá než souhlasit. Hra plní v životě dítěte řadu funkcí a její význam je tedy nezpochybnitelný. Vezmeme li v potaz výše uvedené teorie je hra významná tím, že uvolňuje přebytečnou energii, připravuje dítě pro další život, pomáhá dětem uspokojit jejich přání a potřeby, podporuje kognitivní vývoj jedince, uspokojuje osobnostní potřeby, napomáhá formulovat sociální vztahy, Kačerov rozvíjí komunikační schopnosti, Matějček namátkou vybírá tyto funkce hry dítě objevuje vlastní tělo, seznamuje se s věcmi a jejich funkcemi, aktivizuje dítě, umožňuje mu tělesný rozvoj, rozvoj sociální, emocionální, atd. K tomu všemu hra přináší dítěti radost. Její podstata tkví v tom, že je přímo založena v možnostech dítěte, je pro ně přirozeně zvládnutelná, a proto podporuje jeho psychickou Budějovická rovnováhu, přináší mu klid a vyrovnanost. Zároveň ověřuje schopnost dítěte něco vyřešit a vykonat, zpřesňuje jeho vědomosti, rozvíjí dovednosti, obohacuje komunikaci a sociální vazby Opravilová, s. Klasifikace hry druhy hry Také klasifikací hry existuje hned několik
a bohužel, stejně jako teorie hry, nejsou platné bez výhrad. Vzhledem k tomu, že hry dětí jsou velmi rozmanité, určení jejich základních druhů představuje velmi složitý úkol Severová, s. Klasifikovat dětskou hru můžeme z několika různých hledisek z vývojového hlediska hra