účelem kontroly vlivu posuzovatele, byly části videonahrávky kódovány druhým posuzovatelem. Tento posuzovatel byl vybrán s ohledem na jeho Praha 22 psychologické vzdělání a absolvovaný kurz zaměřený na pozorování. Z každého druhu zařízení byl náhodným způsobem vybrán jeden proband a druhý posuzovatel hodnotil první tři minuty jeho chování. Pro srovnání těchto hodnocení byla spočítána hodnota Cohenova kappa, která dosáhla což můžeme považovat za uspokojivý výsledek. V rámci analýzy námi získaných dat se objevily následující příklady uvedených kategorií Na sebe zaměřená aktivita Chodí bezcílně po místnosti, jen stojí nebo sedí a dívá se před sebe, rozhlíží se, dává si nějakou hračku nebo prst do úst či uší, běhá, skáče, tančí, poupravovuje si vlastního oblečení, bouchá hlavou o zeď atd. Praha 21 Pozn. Pokud má dítě prst v ústech a druhou rukou si s něčím hraje, bylo to kódováno jako chování zaměřené na fyzické prostředí. Pokud jesle Hájek však jeho jediná aktivita bylo dumlání prstu, byla pak tato činnost kodována jako na sebe zaměřená aktivita. Pokud si dítě dávalo do úst soukromé jesle Hájkem hračky, které představovaly jídlo nebo něco jiného určeného k umísťování do úst umělohmotný banán, lžíce, lékařská špachtle, atd., pak byla tato aktivita kódována jako chování zaměřené na fyzické prostředí. Pokud si však dítě dávalo do úst jiné předměty, které tam nepatří např. kniha, rumbakoule, atd., byla kódována jako na sebe zaměřená aktivita. Aktivita zaměřená na fyzické prostředí
Hraje si s hračkou, prohlíží si nějaké hračky, rukama je prozkoumává, jezdí na autě, skáče na balónu, třepe hračkami, které masážích u Prahy 10 Hájku