jinou část místnosti, by bylo velice náročné přiřadit zvukovou stopu konkrétnímu dítěti. Také bylo třeba vzít v úvahu, že řeč v batolecím věku není pro cizího dospělého příliš srozumitelná, mohlo by tak Jedno dítě doprovázela na natáčení chůva. Dotazník ovšem soukromé jesle Hostivaři vyplnila na základě telefonických pokynů matky dítěte. Jedno z dětí přišlo v doprovodu babičky, v tom případě byl dotazník vyplněn matkou e mailem. docházet ke značným nepřesnostem. Videonahrávka byla vždy delší než uvedených dvacet minut. Vzhledem k potřebě adaptace Praha 15 dětí na nové prostředí, kamery a neznámou výzkumnici analýza nezačínala první minutou natočeného materiálu. V případě, že mohla výzkumnice pozorovat děti mimo místnost, kde probíhalo natáčení, začínalo se s analýzou v okamžiku, kdy výzkumnice opustila natáčecí místnost. Pokud výzkumnice byla přítomna po celou dobu natáčení ve stejné místnosti jako děti, začala analýza v momentě, kdy většina Zahradní Město dětí přestala sledovat výzkumnici a kamery a začala se věnovat hře. Delší záznam byl také využit v případě, kdy se některé z dětí dostalo na chvíli mimo záběr, případně odešlo na toaletu. U každého dítěte bylo tedy analyzováno dvacet minut volné hry, nejedná se soukromými jeslemi Hostivař vždy ale o prvních dvacet minut natáčení, případně ani o dvacet minut vcelku. Jediné chování, které nebylo do přepisu zařazeno do žádné z uvedených kategorií, bylo sociální chování zaměřené směrem k výzkumnici. Toto chování mohlo být do značné míry ovlivněno
vnějšími podmínkami natolik, že jsme se jej rozhodli do analýzy nezařadit, jelikož by z něj nebylo možno vyvozovat jakékoliv závěry. Skalka Objevil se ještě jeden druh chování, které nebylo možno do žádné z uvedených kategorií jednoznačně zařadit, a tím bylo napodobování. jesle Hostivař Domníváme se, že není možné napodobování jednoduše zařadit do kategorie sociální interakce. Ta musí mít vždy alespoň dva aktéry, přičemž oba jsou do tohoto sociálně zaměřeného chování aktivně zapojeni. U napodobování toto není podmínkou. V našich datech se opakovaně objevovalo chování, při kterém jedno dítě napodobovalo činnost jiného, přičemž původní aktér nemusel ani zaznamenat, že je napodobován. Rozhodli jsme se tedy, že napodobování budeme zaznamenávat zvlášť, mimo uvedené kategorie. Např. Dítě češe pannu, dítě B