jeslí i do menších měst ve stejném procentu, jako všechny ženy v celém dotazníkovém průzkumu. Respondentky s jedním dítětem by si návrat jeslí přály více, naopak respondentky se dvěma dětmi méně. Vzdělávání na mateřské a rodičovské dovolené Poslední otázka Prahy 19 dětské jesle našeho dotazníkového šetření se týkala vzdělávání rodičů na mateřské a rodičovské dovolené. Možnosti odpovědí byly buď ne, nebo ano. Při zvolení kladné odpovědi byly respondentky požádány, aby svou odpověď blíže specifikovaly. Na tuto otázku odpovědělo všech jesle Praha 19 respondentek výzkumu. Podle výsledků odpovědí v dotaznících se na mateřské či rodičovské dovolené vůbec dále nevzdělává respondentek. Zbývajících účastnic výzkumu se vzdělává a velmi často i více způsoby. Způsobů, jak se účastnice našeho výzkumu vzdělávají, je mnoho. Jak už bylo výše řečeno, některé ženy se vzdělávají více formami najednou. Sedm respondentek se věnuje studiu cizích jazyků a šest jich studuje na vysoké škole. Další čtyři respondentky navštěvují odborné semináře, tři čtou odbornou literaturu a rovněž tři navštěvují kurzy v mateřských centrech. Dvě účastnice výzkumu studují jazyky a zároveň navštěvují odborné semináře a další dvě se věnují rovněž studiu jazyků, přičemž čtou ještě odbornou literaturu. Další způsoby vzdělávání popsala vždy jedna Praha 19 respondentka a jednalo se o následující kurz waldorfského školství, získání výučního listu, kurz účetnictví a daní. Zbývající Nouzov
respondentky uvedly více druhů vzdělávání najednou studium jazyků spolu s účetnictvím a odbornými semináři, studium jazyků a kurzy v mateřském centru, studium na vysoké škole spolu s odbornými semináři, studium na vysoké škole kombinované se studiem jazyků a četbou