přítomnost vrstevníků. Někteří si také uvědomují, že v jeslíchškolce bývá větší množství různých hraček, učitelky znají více her a říkadel a děti jsou pod odborným dohledem. V souvislosti s hrou rodiče uvádějí velký význam hry pro další rozvoj dítěte i radost soukromé jesle Květnice dítěte ze hry, která dle rodičů rozvíjí řeč, motoriku i myšlení dítěte. Rodiče se v pojetí významu hry zcela neztotožňují s jesle Květnice žádným teoretickým přístupem ke hře, tak jak jsou uvedeny v kapitole V grafu č. je zaznamenána četnost jednotlivých odpovědí Praha 21 týkajících se významu hry pro malé děti. Rodiče měli za úkol vyznačit pouze tři položky, více než třetina však nedokázala tento pokyn Březí respektovat. č. Učitelky v dotaznících odpovídaly na obdobné otázky z oblasti hry. I zde je potvrzen obrovský význam hry pro rozvoj dítěte. Uvádějí nutnost začlenění hry do denního programu, ale i výběr dle věku a zájmu dětí. Tři ze čtyř dotazovaných učitelek se při organizaci hry řídí zejména přáním dětí, dále organizují hru tak, aby byly zastoupeny různé typy her a činností. Dvě uvádějí také to, že při organizaci hry dbají na to, aby byly zapojeny všechny děti. V definování nejoblíbenějších her se opět shodují jak s mým pozorováním, tak s rodiči. Jimi zvolené pořadí je uvedeno v tabulce č. Při pohledu učitelky na hru dítěte doma se shodně domnívají, že je malý počet dětí, kterým se rodiče maximálně věnují, u ostatních převládá sledování televize, DVD a v některých případech i
agresivní hry, které negativně ovlivňují nejen samotné dítě, ale i jeho působení na kolektiv. Mimo dotazník učitelky uvádějí velice montessori školkám Praha východ Květnice